Cazul Geo Star
Doar Justiţia mai poate salva echipajul navei "Geo Star"
Cargoul de mărfuri generale „Geo Star” sub pavilion Togo a sosit în portul Constanţa pe data de 27 ianuarie 2017, pentru a încărca 3.000 tone de porumb. Inspecţia efectuată de ofiţerii de Port State Control s-a soldat cu reţinerea lui. Nava avea un număr foarte mare de deficienţe, atât în ceea ce priveşte standardul tehnic şi documentele, dar şi în privinţa condiţiilor de muncă şi viaţă, aflate sub incidenţa MLC 2006. Ca urmare, a fost obligată să îşi remedieze neconformităţile.
Cazul Kusva 1
Cargoul „Kusva 1“ va fi executat silit în portul Constanţa
Inspectoratul ITF România a obţinut titlul executoriu pentru nava „Kusva 1", sub pavilion Insulele Cook, a anunţat şeful acestuia, Adrian Mihălcioiu. Imediat după evaluare şi întocmirea tabelului creditorilor, nava va fi scoasă la vânzare.
Cargoul „Kusva 1" a sosit în portul Constanţa pe 6 august 2013, având la bord un echipaj de 11 oameni, din care 9 marinari turci şi 2 marinari azeri. Imediat după descărcare, a fost abandonat. Armatorul, o firmă cu adresa în Insulele Cook, datora echipajului 55.000 de dolari. La această sumă se adăugau cheltuielile portuare şi obligaţiile faţă de agentul navei.
SLN a vandut cinci nave straine
Într-un interval de 13 ani, Sindicatul Liber al Navigatorilor a obţinut, în Justiţie, vânzarea a cinci nave străine, pentru recuperarea salariilor restante ale echipajelor. „Ionian Saylor” a fost vândută, în 1995, cu suma de 1.500.000 dolari. Au urmat: „Island of Inousse” (1997) - 900.000 dolari, „Bermuda” (2000) - 75.000 dolari, „Aurica” (2009) - 350.000 dolari. În martie 2012 a fost vândută nava „Grandiosa”, cu 3.050.000 dolari.Ieri, la sediul SLN a fost adevărată sărbătoare.
Cazul Grandiosa
Nava "Grandiosa" a fost vândută cu 3.050.000 dolari
În cadrul licitaţiei dispuse de Tribunalul Constanţa, nava „Grandiosa”, sub pavilion Panama, a fost vândută cu 3.050.000 dolari. A fost o competiţie „fierbinte”, cu opt ofertanţi, care au plusat cu mult peste preţul de pornire, de 1.400.000 de dolari. În final, nava a fost adjudecată de o persoană fizică din Grecia, care intenţionează să o revândă la fier vechi.
Din cei 3.050.000 de dolari intraţi în contul deschis de instanţă, 600.000 de dolari reprezintă salarii restante şi vor ajunge la cei 14 membri ai echipajului. Nava şi marinarii români au fost abandonaţi de armator în martie 2011, în portul Constanţa.
Cazul AURIKA
Marinarii de pe nava "Aurika" îşi vor primi banii
Cei 22 de marinari ruşi şi ucraineni de pe nava "Aurika", sub pavilion Saint Vicente îşi vor primi, în sfârşit, banii. La mai bine de trei ani de când au fost abandonaţi în Portul Midia şi după nenumărate procese, ei au învins: vor încasa suma de 290.000 de dolari, reprezentând aproximativ 80% din totalul datorat de către armator pentru plata salariilor restante.
Copyright © Sindicatul Liber al Navigatorilor din Romania 20011-2012 All rights reserved
Powered by Joomla! | Joomla Templates By RocketTheme | Valid XHTML and CSS
Best view with Mozilla Firefox and Google Chrome