Tuesday, October 24, 2017
Text Size

cazul grandiosa

Cazul Grandiosa

Nava "Grandiosa" a fost vândută cu 3.050.000 dolari

 

În cadrul licitaţiei dispuse de Tribunalul Constanţa, nava „Grandiosa”, sub pavilion Panama, a fost vândută cu 3.050.000 dolari. A fost o competiţie „fierbinte”, cu opt ofertanţi, care au plusat cu mult peste preţul de pornire, de 1.400.000 de dolari. În final, nava a fost adjudecată de o persoană fizică din Grecia, care intenţionează să o revândă la fier vechi. 

Din cei 3.050.000 de dolari intraţi în contul deschis de instanţă, 600.000 de dolari reprezintă salarii restante şi vor ajunge la cei 14 membri ai echipajului. Nava şi marinarii români au fost abandonaţi de armator în martie 2011, în portul Constanţa. 

Sindicatul Liber al Navigatorilor, cel care a pornit acţiunea în justiţie pentru vânzarea navei şi recupera-rea drepturilor salariale ale echi-pajului, are de primit circa 50.000 de dolari. Banii reprezintă cheltuielile de judecată, cu organizarea licitaţiei şi cu subzistenţa echipajului la bord. Alte sume vor intra în contul unor creditori, companii din Constanţa. Ceea ce rămâne după efectuarea tuturor plăţilor îi va reveni armatorului. În pre-zent, are loc operaţiunea de predare a navei către noul proprietar. 

Federaţia Internaţională a Transportatorilor (ITF) a adresat felicitări Sindicatului Liber al Navigatorilor şi instanţelor de judecată din Constanţa pentru modul corect şi rapid de soluţionare a „Dosarului Grandiosa”, a declarat liderul SLN, Adrian Mihălcioiu. Cazul va fi adus la cunoştinţa organizaţiilor navigatorilor din întreaga lume. El demonstrea-ză că, în România, funcţionează statul de drept şi că ţara noastră are un sindicat al navigatorilor puternic, profesionist şi foarte activ, capabil să apere drepturile marinarilor.

SLN a deschis o acţiune în justiţie şi pentru vânzarea navei „Eastmed Carrier”, sub pavilion Panama. Ea aparţine unei companii înregistrate în Grecia, care a adus-o în România, pentru re-paraţii. 

La bordul ei au rămas neplătiţi comandantul grec, care are de primit 170.000 de dolari, şeful mecanic sârb, cu o restanţă de 100.000 de dolari, un ofiţer mecanic II ucrainean, cu 35.000 de dolari şi şase pakistanezi, muncitori la instalaţia de însăcuit, cu sume mai mici. „Proprietarul navei a sosit la Constanţa. Dacă va achita restanţele salariale, vom renunţa la acţiunea din justiţie” - a declarat Mihălcioiu.

(preluare http://www.cugetliber.ro, Autor: Ion TIŢA-CĂLIN, citeste articolul integral)

Category: Abandon

Search site ...

Login Form