Friday, June 22, 2018
Text Size

 SLN

In perioada 09-10 Noiembrie 2016 la Copenhaga a avut loc, sub egida ISWAN, intalnirea anuala la nivel international a organizatiilor care se ocupa cu protectia navigatorilor in ceea ce privesc conditiile de viata si sanatate la bordul navelor si in porturi – intalnire la care au participat si reprezentanti ai navigatorilor si Seamen’s Club din Romania.

  S-au discutat probleme specifice navigatorilor, conditiile, serviciile acordate  si   s-au prezentat anumite analize si statistici in ceea ce privesc bolile si unele riscuri la care sunt supusi navigatorii, date pe care Sindicatul Liber al Navigatorilor le considera ca sunt importante si doreste sa le aduca in atentia opiniei publice si presei din Romania.

Astfel: 

 

1.     Reprezentantii P&I THE CLUB au prezentat o statitistica in ceea ce priveste un esantion de 32,053 nave asigurate P&I. Din acest numar de nave:

§  30% provin   din Europa;

§  25% din Asia de Sud-Est si Orientul Indepartat;

§  15% America Centrala si de Sud;

§  Restul regiunilor * 30% .

*Orientul Apropiat, India, Australia, Noua Zeelanda, Pacificul de Sud, Africa si America de Nord.

·       Pe cele 32,053 de nave s-au inregistrat:

-        Aproximativ 15,000 de navigatori implicati anual in accidente;

-        Aprox. 12,000 de incidente/ an care au vizat navigatia;

-        Aprox. 7,000 incidente/ an au vizat marfa.

·       Costuri P&I cu navigatorii implicati in accidente sunt de aprox. 3 mil. USD.

·       Accidentele intamplate pe nave provin din urmatoarele zone :

§  Asia de sud-Est si Oriental Indepartat – 40%

§  Europa – 25%

§  Restul regiunilor – 35%.

·                 Tipuri de imbolnaviri :

§  Probleme ale inimii – 20%

§  Probleme ale stomacului – 15%

§  Accident vascular-cerebral – 11%

§  Probleme ale spatelui – 9%;

§  Apendicita – 7%;

§  Infectii – 7%;

§  Cancer – 3%;

§  Alte boli – 28%.

2.     La nivel international cercetarile arata ca:

-        in jur de 50% dintre navigatori sau persoane care sunt in legatura cu navigatorii au cunostinte  eronate despre modul de trasmitere a HIV.

-        femeile navigator se tem cel mai mult de:

§  dureri ale spatelui – 50%

§  stress si depresie - 43%

§  alte probleme – 7% .

 

3.     Organizatiile si instrumentele care pot reduce imbolnavirile la bord sunt:

-        IMO si ILO  – prin reglementari;

-        ITF  - prin inspectii si prezente la nave;

-        CBA (contracte colective de munca ) – prin reglementarea conditiilor de munca si viata la bord.

 

4.     Nutritia la bord – Un mod gresit de administrare a hranei la bord poate crea boli precum:

-        Hipertensiune;

-        Diabet;

-        Boli de inima si circulatie;

-        Atacuri cerebrale;

-        Probleme ale stomacului / colon / prostata;

-        Probleme respiratorii;

-        Osteoporoza;

-        Insomnia si oboseala.

 

5.     S-au identificat urmatorii factori care duc la bolile de mai sus:

-        Izolarea;

-        Stresul;

-        Sedentarismul;

-        Servitul mesei rapid;

-        Bauturile bogate in zaharuri procesate;

-        Mancarea inalt procesata si insufficient variata;

-        Lipsa produselor proaspete de la bord(fructe, legume, carne).

 

6.     ITF a descoperit ca peste 51% din navele inspectate nu au meniu specific saptamanal.

 

 SLN Sanatate Noiembrie 2016 Copenhaga

SLN Sanatate Noiembrie 2016 Copenhaga

SLN Sanatate Noiembrie 2016 Copenhaga

SLN Sanatate Noiembrie 2016 Copenhaga

SLN Sanatate Noiembrie 2016 Copenhaga

Category: Sanatate

Search site ...

Login Form