Tuesday, October 24, 2017
Text Size

Copenhaga 2016

Sindicatul Liber al Navigatorilor trage un semnal de alarmă cu privire la cauzele de îmbolnăvire ale navigatorilor

(preluare http://www.ctnews.ro, ADRIAN BOIOGLU)

O întânire care a avut loc recent la Copenhaga, a scos la iveală principalele probleme de sănătate cu care se confruntă marinarii. Reprezentanții Sindicatului Liber al Navigatorilor au participat la această dezbatere, iar concluziile desprinse de aceștia sunt îngrijorătoare.

Read more: Semnal de alarma - cauzele de imbolnavire ale navigatorilor

Category: Viata pe Mare

Două românce de pe o navă de pasageri, hărţuite şi abandonate în portul Brindisi

Ştire online publicată Vineri, 22 Iunie 2012. Autor: Ion TIŢA-CĂLIN
Două românce care lucrau ca personal auxiliar (hotelier) pe nava de pasageri „Red Star 1", sub pavilion Panama, au fost debarcate şi aban-donate fără nici un ban, în miez de noapte, pe un cheu din portul italian Brindisi, de la Marea Adriatică. „Pe data de 20 iunie 2012, la 21,30, ora României, am primit telefon de la cele două fete, al căror nume nu îl pot divulga pentru a le proteja ima-ginea. Erau stresate, agitate şi plângeau.

Read more: Caz hartuire doua romance Brindisi

Category: Viata pe Mare

Nave reţinute pentru deficienţe tehnice şi încălcarea Convenţiei MLC 2006

Articol preluat de pe Cuget Liber - stire online publicată Miercuri, 08 Februarie 2017. Autor: Ion TIŢA-CĂLIN

Adrian Mihalcioiu nave retinute MLC 2016 Nava pentru transportul animalelor vii „Pacific M” , înmatriculată sub pavilion Togo, a fost reţinută în portul Midia. Inspectorii serviciului de Port State Control, din cadrul Autorităţii Navale Române, au găsit 17 neconformităţi.

În ceea ce priveşte condiţiile de muncă şi viaţă, iată cum descrie Adrian Mihălcioiu, şeful Inspectoratului ITF România, situaţia de la bord: „Nava nu are sistem de încălzire pentru echipaj. Se foloseşte o improvizaţie foarte veche. Contractele de muncă nu respectă prevederile Convenţiei internaţionale privind munca şi viaţa pe mare MLC 2006. Salariile sunt sub nivelul acceptat de Organizaţia Internaţională a Muncii. 

Read more: Nave care incalca Convenţia MLC 2006

Category: Viata pe Mare

Navigatorii îi pun cu botul pe labe pe armatorii rău-platnici

Articol preluat de pe Cuget Liber - stire online publicată Miercuri, 08 Februarie 2017. Autor: Ion TIŢA-CĂLIN

Adrian Mihalcioiu Companiile care nu îşi plătesc echipajele sunt în pericol să fie scoase de pe piaţă

Prevederea din Convenţia internaţională martitimă MLC 2006, care se referă la plata salariilor şi a costurilor repatrierii navi-gatorilor în caz de abandon, a intrat în vigoare pe data de 18 ianuarie 2017. 

Read more: Navigatorii îi pun cu botul pe labe pe armatorii rau-platnici

Category: Viata pe Mare

Cine îi ajută pe marinari când dau de necaz?

Articol preluat de pe Cuget Liber - stire online publicată Vineri, 28 Februarie 2014. Autor: Ion TIŢA-CĂLIN

Cine ii ajuta pe marinariÎntrebarea mi-a fost adresată de un proaspăt absolvent al Universităţii Maritime din Constanţa, care se pregăteşte să plece pe mare. Citind în ziarul „Cuget Liber” despre întâmplările dramatice prin care au trecut mai mulţi marinari români, tânărul ofiţer doreşte să ştie dacă există organisme care îi pot ajuta pe navigatorii ajunşi la ananghie.Stimate cititor, teoretic, cei ce au obligaţia să-i ajute pe marinari (în funcţie de dificultăţile întâmpinate) sunt: angajatorii (companiile de navigaţie şi de crewing care au intermediat îmbarcarea), societăţile de asigurări P&I, fondurile de asigurări naţionale, Federaţia Internaţională a Transportatorilor (ITF), sindicatele şi autorităţile naţionale. În practică, lucrurile sunt ceva mai complicate. (articol integral)

Category: Viata pe Mare

Page 1 of 3

Search site ...

Login Form