Monday, August 20, 2018
Text Size

Nave reţinute pentru deficienţe tehnice şi încălcarea Convenţiei MLC 2006

Articol preluat de pe Cuget Liber - stire online publicată Miercuri, 08 Februarie 2017. Autor: Ion TIŢA-CĂLIN

Adrian Mihalcioiu nave retinute MLC 2016 Nava pentru transportul animalelor vii „Pacific M” , înmatriculată sub pavilion Togo, a fost reţinută în portul Midia. Inspectorii serviciului de Port State Control, din cadrul Autorităţii Navale Române, au găsit 17 neconformităţi.

În ceea ce priveşte condiţiile de muncă şi viaţă, iată cum descrie Adrian Mihălcioiu, şeful Inspectoratului ITF România, situaţia de la bord: „Nava nu are sistem de încălzire pentru echipaj. Se foloseşte o improvizaţie foarte veche. Contractele de muncă nu respectă prevederile Convenţiei internaţionale privind munca şi viaţa pe mare MLC 2006. Salariile sunt sub nivelul acceptat de Organizaţia Internaţională a Muncii. 


Clubul de asigurare a navei nu face parte din lista asiguratorilor acceptaţi de Organizaţia Maritimă Internaţională. Marinarii dorm câte doi în nişte cabine foarte mici. Nici măcar prevederile vechi ale convenţiei internaţionale nu sunt respectate în ceea ce priveşte spaţiul de locuit. La bord nu sunt implementate procedurile MLC 2006. Marinarii au declarat că salariile sunt plătite acasă, către familii, dar nu există nicio dovadă că acest lucru s-a întâmplat. 

Oricum, lefurile sunt foarte mici. Un mecanic doi avea un salariu de 1.500 de dolari pe lună, un timonier, 600 de dolari pe lună, în condiţiile în care echipajul munceşte opt ore pe zi, de luni până sâmbătă, plus 77 de ore suplimentare (over-time), obligatoriu. Oamenii primesc un salariu de bază, fără să li se calculeze plata over-time-ului, a concediilor, a zilelor de sâmbătă, duminică şi a sărbătorilor legale.”

Echipajul este sirian, ca şi armatorul. Până la un punct este de înţeles de ce navigatorii din această ţară distrusă de război acceptă aceste condiţii. 

„Este de aplaudat activitatea inspectorilor de Port State Control. Nava este reţinută şi trebuie să remedieze defecţiunile constatate”, a declarat Mihălcioiu. 

La celălat capăt al Europei, în portul Fawley din Marea Britanie, Garda de Coastă a reţinut tancul chimic „Sea Emperor” pentru nerespectarea Convenţiei MLC 2006. Echipajul era neplătit de trei luni şi nu are asigurate haine de zi călduroase. În plus, o serie de echipamente prezintă deficienţe şi nu există materiale de curăţenie la bord. Echipajul a solicitat ajutorul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor, care a trimis un inspector la bord.

Category: Viata pe Mare

Search site ...

Login Form