Tuesday, June 19, 2018
Text Size

Manipularea incarcaturii de catre navigatori

Introducere

*

Photo Docheri

*

Photo: Steven Bruijneel, www.dockwork.be

Navigatorilor li se cere sa stivuiasca sau sa asigure marfa, dar acest lucru este periculos si ar trebui sa fie facut numai de catre docherii instruiti si cu experienta. Cu toate ca pot exista niste bani in plus pentru navigatori - tentant, deoarece stimuleaza salariile mici - stimulente mai mari sunt de multe ori pentru ofiterii de la bord care permit navigatorilor sa se ocupe de marfa. Navigatorii sunt chiar rugati sa inceapa dezamararea containerelor inainte de intrarea in port, in scopul accelerarii operatiunilor portuare, ceea ce este foarte periculos.

Manipularea incarcaturii de catre navigator este o adevarata problema?

Exista riscuri mari pentru siguranta pe mare si pentru navigatori in cazul in care lucratori neinstruiti se ocupa de marfa - este un loc de munca pentru lucratorii portuari, nu pentru navigatori:

• Este periculos daca nu sunteti instruit in mod corespunzator

• Aceasta inseamna mai multe ore de lucru si oboseala mai mare

• Este un alt mod al operatorului de face face bani cu ajutorul tau

 Lucratorii din sectorul portuar respecta competentele navigatorilor si colegilor lor si, la randul sau, cer ca manipularea marfurilor sa fie facuta experti.

De ce li se cere navigatorilor sa manipuleze incarcatura?

Manipularea marfurilor de catre navigatori face parte din dereglementarea si liberalizarea industriei maritime fiind sustinuta de catre multi angajatori si guvernele lor. Scopul lor este de a concura prin reducerea costurilor. Ei doresc sa stoarca mai mult de la navigatori si docheri prin practici "flexibile" de lucru, mai multe ore de lucru si / sau mai putini bani. In acest proces acestia submineaza reglementarile privind protectia pentru care lucratorii au luptat din greu si mult timp.

 Ei incearca sa inlocuiasca muncitorii de port instruiti, cu experienta si inregistrati. In unele cazuri, se iau muncitori ocazionali, neinregistrati si fara experienta in terminale. Sau iau navigatori pentru a face aceasta munca.

 Angajatorii sunt deosebit de dornici sa slabeasca sindicatele docherilor. Docherii organizati au puterea, pe care o folosesc din cand in cand, pentru a refuza sa incarce sau sa descarce marfuri. Ei pot aduce la oprirea lantului de aprovizionare “la timp’, care este vital pentru producerea si distributia de marfuri in intreaga lume.

 

Docherii fac asemenea actiuni pentru propriile lor drepturi. Dar ei, de asemenea, o fac pentru a sprijini pe altii, in special navigatori. De fapt, solidaritatea aratata de catre lucratorii portuari care refuza sa incarce sau sa descarce o nava a fost adesea criticata in lupta pentru a castiga termeni si conditii mai bune de munca. pentru navigatorii de la bord. Dockers sunt aliați naturali navigatorilor.

De ce este manipulararea marfurilor de catre navigator un lucru rau pentru acestia?

Manipularea marfurilor este periculoasa pentru navigatori, deoarece  acestia nu sunt pregatiti pentru o astfel de munca.

In ianuarie 2007, un navigator filipinez a fost zdrobit de catre un container de opt tone pe o nava sub pavilion Antigua si Barbuda in portul Rotterdam din Olanda. Tragedia s-a petrecut in timp ce membrii echipajului amarau marfuri. Tot asa precum decesele in randul navigatorilor, au existat accidente pe mare pe navele facute nesigure datorita fixarii proaste a containerelor.

 Manipularea marfurilor se adauga, de asemenea, la stresul si oboseala de care navigatorii sufera deja prin orele multe de lucru, programe de navigatie si timpi de raspuns rapizi. Aceasta inseamna chiar mai putin timp de odihna in port, atunci cand spera sa ia contact cu familia si prietenii de acasă. Oboseala a fost evidențiata ca un factor major in spatele accidentelor in port si pe mare.

 

Mai mult decat atat, erodarea puterii sindicatelor docherilor nu este buna pentru navigatori, deoarece docherii de multe ori le sunt solidarii acestia au nevoie de ea.

De ce manipularea marfurilor de catre navigatori este un lucru rau pentru docheri?

Daca faci aceasta munca, vei lualocul de munca al unui docher calificat. Manipularea marfurilor se face de catre profesionisti. Ar trebui sa se faca numai de catre cei care au fost instruiti in mod specific pentru a face acest lucru, astfel incat sa fie facuta intr-un mod sigur si eficient.

 Este periculos, de asemenea, si pentru docheri atunci cand trebuie sa descarce incarcatura care a fost incarcata de catre lucratori neinstruiti. Acest lucru erodeaza puterea sindicatelor docherilor, aliatii vostri naturali.

Ce fac daca mi se cere sa manipulez incarcatura?

Toate contractele colective aprobate ITF contin o clauza in care se stipuleaza ca echipajelor navelor nu li se va cere  sau se va induce a efectua manipularea marfurilor. Așa ca, in cazul in care nava este acoperita de un astfel de contract, orice astfel de cerere incalca acest contract.

 

Daca ti se cere sa te atingi de marfa, spune "Nu" si  contacteaza ITF la nr.:  +44 20 7403 2733 - apelul tau va fi confidential - sau contacteaza cel mai apropiat inspector ITF sau sindicat maritim reprezentativ  din zona.

Category: Viata pe Mare

Search site ...

Login Form