Saturday, December 15, 2018
Text Size

14 LUCRURI
CARE TREBUIESC LUATE IN CONSIDERATIE
INAINTE CA NAVA VOASTRA SA INTRE
INTR-O ZONA DE PIRATERIE(CU RISC RIDICAT)

 

1. In timp ce numarul atacurilor de piraterie de-a lungul coastelor Somaliei a scazut, s-a inregistrat o crestere substantiala a incidentelor de piraterie de-a lungul coastei Africii de Vest. Intrucat organizatiile maritime continua sa introduca noi reglementari si linii directoare pentru protejarea navelor de catre pirati, navigatorii trebuie, de asemenea, sa ramana extrem de prudenti si vigilenti atunci cand nava lor intra intr-o zona cu risc de piraterie. In acest caz mentionam cateva lucruri pe care navigatorii trebuie sa le faca inainte de a intra in zona afectata de piraterie / zonele cu risc ridicat.

 2. Trebuie sa fiti la curent cu ultimele evenimente din zonele cu risc ridicat

Obtineti cele mai recente informatii disponibile despre aceste zone pe unde nava dvs. urmeaza sa ajunga. Colectati toate informatiile utile privind activitatile de piraterie de pe site-urile maritime importante. Pe baza acestor informatii, efectuati o evaluare aprofundata a riscului navei pentru a evalua probabilitatea si consecintele atacurilor de piraterie.

 

Comandantul navei este, de asemenea, obligat sa pregateasca un plan de comunicare de urgenta pentru a include toate numerele de contact de urgenta (furnizate la sfarsitul articolului) si mesajele pregatite care ar trebui sa fie gata sau afisate permanent in apropierea tuturor sistemelor de comunicatii externe. Toate avertismentele si informatiile importante despre zonele cu risc ridicat trebuie revizuite cu atentie.

 3. Evaluarea si planul securitatii navei: Este obligatia companiei / armatorului de a revizui periodic SSA (Ship Security Assesment) si SSP (Ship Security Plan) in conformitate cu codul ISPS. Ofiterul de securitate al companiei (CSO) trebuie sa incurajeze personalul navei, in special ofiterul de securitate a navei (SSO) si comandantul, sa puna in aplicare BMP (Best Mamagement Practice) prin informarea si efectuarea de exercitii cu mult inainte de trecerea navelor prin zone cu risc ridicat.

 4. Luati toate masurile pentru siguranta echipajului

 Siguranta echipajului navei este de o importanta primordiala. Asigurati-va ca sunt luate toate masurile pentru a preveni imbarcarea ilegala si accesul extern la zona de cazare a navei. Locul de refugiu si comunicare trebuie sa fie ales astfel incat sa fie usor si rapid accesibila echipajului navei. Trebuie, de asemenea, luate masuri pentru ca membrii echipajului sa nu fie surprinsi in interior si ca pot scapa in alte situatii de urgenta, cum ar fi incendiile.

De obicei ,piratii declanseaza atacul pe punte pentru a opri nava si de aceea o protective suplimetara corespunzatoare trebuie sa se asigure echipajului navei pe punte in timpul atacului de piraterie.

 5. Verificati bordul navei

Dupa cum se vede, de obicei, piratii incearca sa se imbarce pe nava folosind cel mai jos punct de deasupra liniei de plutire, deoarece este usor pentru ei sa urce. Pe baza experientei trecute, se spune ca navele cu un bord liber de cel putin 8 metri au sanse mai mari de a scapa de o incercare de piraterie. Cu toate acestea, este de remarcat ca un bord liber mare nu ar fi de ajutor daca nava are alte puncte de acces usor pentru a urca la bord. Trebuie sa se ia masuri speciale de protectie in aceste puncte de acces.

 6. Pregatiti-va sa pastrati viteza navei mai mult de 18 noduri

Viteza navei este considerata una dintre cele mai eficiente modalitati de a preveni un atac pirat. Potrivit unor surse, nu au existat rapoarte despre atacuri ale navelor care au viteze de mai mult de 18 noduri. Intrucat este dificil pentru pirati sa urce la bord la viteze mari, se recomanda navelor sa se deplaseze cu viteza maxima sau cu cel putin 18 noduri in timpul tranzitului prin zona cu risc ridicat.

Consultati site-uri importante, cum ar fi centrul de transport maritim al NATO, pentru a obtine cele mai recente informatii despre capacitatea de viteza a atacurilor pirat.

Nota: De obicei, un atac pirat este efectuat folosind mici ambarcatiuni care sunt sustinute de nave mai mari, cunoscute si ca nave-mama. Acest lucru tinde sa restranga operatiunile lor la starea moderata. Starea marii 3 si mai sus sunt greu de operat cu ambarcatiuni mici. Asadar, tineti cont de starea marii in timp ce va pregatiti pentru zona de piraterie.

 7. Pastrati arme non-letale pregatite

 Pastrati toate armele non-letale la indemana si asigurati-va ca acestea sunt in stare buna de functionare. Membrii echipajului trebuie sa stie cum sa opereze arme non-letale in situatii de urgenta. Aflati despre diferitele arme anti-piraterie utilizate pe nave.

Nota: Mai multe tari au inceput sa permita garzii armate la bordul navelor sa tina piratii departe.

 8. Verificati pompele de incendiu si motoarele

 Verificati daca toate pompele de incendiu functioneaza corect deoarece vor fi necesare in timpul atacurilor pirat. De asemenea, asigurati-va ca motoarele functioneaza corect, deoarece nava va trebui sa tranziteze cu viteza maxima prin zona cu risc ridicat.

 9. Informarea echipajului si Culoare de trecere

Inainte de a intra in zona cu risc ridicat, echipajul navei trebuie sa fie informat in mod corespunzator cu privire la pregatirile luate si trebuie sa fie facute exercitii pentru prevenirea atacurilor pirateresti. Toti membrii personalului trebuie sa-si cunoasca indatoririle si trebuie sa fie familiarizati cu alarmele de piraterie si raspunsul necesar pentru acestea.

 10. Usile si trapele securizate

Usile si trapele care ofera acces la spatiile de cazare si spatiile masinilor trebuie sa fie protejate corespunzator pentru a preveni patrunderea piratilor la acestea. Daca este necesar, trebuie sa se ia masuri suplimentare pentru a asigura securizarea usilor si a trapelor pentru o protectie suplimentara.

Inainte de a intra in zone cu risc ridicat, trebuie stabilite si aplicate procedurile de control al accesului la spatii de cazare, spatii de masini si spatii de depozitare.

 11. Intrare controlata si restrictionata: Dupa cum s-a discutat in punctul de mai sus, este important sa se asigure diferite puncte de intrare in nava, deoarece practic nu este posibil sa se inchida toate puncte de intrare / iesire , unele fiind necesare pentru cart si alte operatiuni importante ale navei. Trebuie sa se asigure ca orice iesire de urgenta nu poate fi deschisa din exterior si daca piratii vor avea acces la puntea superioara a unei nave, ei vor fi ingreunati in eforturile lor de a avea acces la spatiille de cazare si, in special, la puntea superioara.

 12. Utilizati barierele fizice daca sunt disponibile

Daca este posibil, utilizati bariere fizice, cum ar fi cabluri ghimpate si gardul electrificat de-a lungul periferiei navei pentru a impiedica piratii sa urce la bord. De asemenea, pregatiti pompele de apa, de balast si manicile de incendiu. Utilizati tot felul de bariere care sunt disponibile pentru a impiedica piratii sa urce la bordul navei.

De asemenea, verificati daca toate alarmele si luminile de punte functioneaza corect sau nu.

 13. Verificati sistemul AIS al navei, radarul si alte echipamente importante de navigatie

Asigurati-va ca sistemul AIS al navei si alte echipamente importante de navigatie functioneaza corespunzator. Se recomanda pastrarea sistemului AIS al navei in timpul tranzitarii zonei cu risc ridicat. Asigurati-va ca sistemul radar al navei functioneaza corect. De asemenea, ar trebui verificat si planul de securitate al navei si sistemul de alerta de securitate a navelor (SSAS).

 14. Pastrati canalele de comunicare deschise: Comunicarea este un aspect important pentru a aborda orice operatiune de urgenta, in special in situatii legate de piraterie. Este important ca toti membrii echipajului sa pastreze o comunicare activa :

• Toti cei care au datoria de a transporta un radio.

• Canalul VHF 16 (8) pe punte si in incapere sigura.

• Identificati informatiile de contact relevante care ar trebui sa fie disponibile pe punte. Aceasta ar putea include: MTO Dubai Hotline, compania dvs, MSC-HOA, CJTF-HOF, surse de salvare, alte nave aflate in apropiere

• Testarea tuturor echipamentelor de comunicatii

 Punctele mentionate mai sus reprezinta unele dintre cele mai importante lucruri care trebuie verificate inainte ca nava sa intre in zona de piraterie. Cu toate acestea, masurile de precautie care trebuie luate ar trebui sa includa si factori precum tipul navei, ruta, conditiile meteorologice etc. Daca credeti ca trebuie luate in considerare si alte lucruri in timp ce intrati in zona cu risc ridicat va rugam sa le transmiteti pe This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

 Contacte Importante :

Pentru a raporta doar incidentele de piraterie somaleza - contactat imediat sursele mai jos

UKMTO: Tel: +971 50 552 3215, Fax: +971 4 306 5710, Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

MSCHOA: Tel: +44 (0) 1923 958547, +44 (0) 1923 958700

Fax: +44 (0) 1923 958520, Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

NATO: Tel: +44 (0) 1923 956574, Fax: +44 (0) 1923 956575. Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

MARLO (Maritime Liaison Office Bahrain)

MARLO (24 Hours): : Tel: +973 1785 3925

: Tel: +973 3940 1395

IMB PRC: Tel: +60 3 2031 0014, Fax: +60 3 2078 5769, Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. / This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

Pentru a raporta incidentele privind pirateria si jaf armat care apar oriunde in lume, va rugam sa contactati Centrul de raportare a pirateriei IMB:

Navele sunt sfatuite sa mentina ceasuri anti-piraterie stricte si sa raporteze toate atacurile pirateresti (reale si incercate) si aparitii suspecte catre Centrul de raportare a pirateriei IMB, Kuala Lumpur, Malaezia.

Tel: +60 3 2078 5763 Fax: + 60 3 2078 5769,

E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. / This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

The Centre’s 24 Hours Anti Piracy HELPLINE is: + 60 3 2031 0014

 

Sursa: Cele mai bune practici de management pentru protectia impotriva pirateriei bazate pe cazurile de piraterie/ITF/SLN

Category: Piraterie

Search site ...

Login Form