Saturday, December 15, 2018
Text Size

IN ATENTIA CADETILOR - VIITORILOR COLEGI NAVIGATORI

  Sindicatul Liber al Navigatorilor din Flota Maritima Comerciala incearca sa vina in sprijinul cadetilor cu cateva sfaturi utile privind viata si activitatea cadetilor la bordul navelor:

  • Pentru a va putea inscrie la examenul de brevet de ofiter 3 punte si /sau masina:
    • cadetii de punte trebuie sa aiba 12 luni de ambarcare dintre care 6 luni in activitatea de cart;
    • cadetii de masina trebuie sa aibe 12 luni de ambarcare dintre care 6 luni in activitatea de cart.
  • Nu se admit ambarcari pe nave costiere.

  Din cauza crizei financiare in ultima perioada de timp aprox. 80% dintre absolventii institutiilor de invatamant superior de specialitatedin Romania nu au reusit sa-si efectueze acest stagiu si implicit nu au putut sa-si sustina examenul de brevet. 

 

  Datorita greutatilor in a gasi un loc unde cadetii sa-si desfasoare activitatea, mai pe romaneste, datorita disperarii din mute familii , cadetii romani sunt dispusi sa accepte locuri de munca pe nave care sunt sub standard tehnic si  astfel isi risca de multe ori sanatatea si viata.  

  Inainte de plecarea in voiaj este imperios necesar ca orice cadet sa vina la sediul Sindicatului Liber al Navigatorilor , aflat in Incinta Port Constanta - Cladirea Bursa Noua - pentru a capata cu titlu gratuit informatii despre nave pe care urmeaza sa isi desfasoare activitatea.

  In perioada ce o vor petrece la bordul navei, cadetii trebuie sa acumuleze cat mai multe cunostinte practice pe langa cele teoretice capatate in anii studentiei.

Atat cadetii de punte cat si cei de masina trebuie sa se asigure ca la nava activitatea lor este coordonata de capitanul secund - pentru cei de la punte - si de seful mecanic secund - pentru cei de la masina. 

  • Cadetul de la punte:
    • Trebuie avut in vedere ca lucrul pe puntea navei este o activitate deasebita.
    • pe cat posibil activitatea sa fie supravegheata  de cel putin un navigator pe langa dvs;
    • sa nu lucrati niciodata fara echipament de protectie ;
    • sa aveti capul  acoperit cand nava naviga in zone calde;
    • sa nu lucrati la inaltime pe schele improvizate;
    • sa nu intrati in spatii inchise neinsotit sau fara masca de oxigen;
    • sa nu lucrati / vizitati compartimente ale navei fara sa informati ofiterii de punte;
    • nu iesiti noaptea in exteriorul castelului decat daca ati primit un ordin si acest lucru trebuie sa se intample avand mijloace de iluminare adecvate si sa fiti insotit de un alt navigator.
  • Cadetul de la masina: 
    • odata ajuns la nava trebuie sa va asigurati ca ati primit toate informatiile necesare privind normele de protectie a muncii de la seful mecanic;
    • sa primeasca echipament de protectie: casca, uniforma de protectie, manusi si incaltaminte cu bot metallic fara plachiuri;
    • sa desfasoare activitatea in camera de comanda a masinii sub supravegherea ofiterului de cart;
    • in afara camerei de comanda sa execute supravegherea functionarii agregatelor fara a interveni;
    • sa nu fumeze in sala masini sau in camera de comanda;
    • sa nu lucreze cu foc deschis in sala masini sau in camera de comanda;
    • sa nu intervina asupra agregatelor in miscare sa a agregatelor sub presiune;
    • sa nu lucreze cu materiale volatile in sala masini;
    • sa nu intre in spatii inchise si neiluminate;
    • sa nu lucreze la inaltime;
    • sa anunte imediat seful de compartiment sau ofiterul de cart pentru orice neregula observata in sala masini.

  Ceea ce noi am postat in acest articol sunt numai cateva informatii privind viitoarea dvs activitate de cadet la bordul navelor comerciale.

 Va dorim mult succes in activitatea dvs!

 
Category: Tineri Navigatori

Search site ...

Login Form