Thursday, May 23, 2019
Text Size

Pe linia modului in care SLN a ales sa se implice in cazurile navigatorilor care au ajuns in situatii dificile, fara a fi membrii de sindicat si fara speranta ca problemele lor vor ajunge in atentia obiectiva a vreunei institutii, va prezentam cazul unei doamne navigator ambarcata pe o nava cu pavilion Malta in  functia de camerista. O sansa in plus in solutionarea cazului a fost data de faptul ca nava era acoperita de un contract ITF.

Voiajul doamnei T.V incepe in luna martie a anului 2017 si nimic din situatia de la nava ori  indatoririle care cad in mod uzual in sarcina unei cameriste nu prevesteau urmarile dramatice petrecute ulterior. O simpla alunecare pe treptele metalice a scarii care facea legatura intre cabine si spalatoria navei, in timp cand d-na T.V. avea asupra sa un sac greu cu lenjerie, are ca urmare o cazatura care se soldeaza cu desprindere de retina la ochiul stang. Dupa ce si-a revenit din soc, a constatat ca nu mai vede cu acest ochi. Interventia medicala imediata a constat in administrarea unui tratament local cu antibiotic si a primit permisiunea sa ramana in cabina.

In acest timp nava pasager facea drumuri scurte intre insulele din apropierea coastei Italiei. Dupa cca trei zile, interval in care vederea nu prezinta nicio imbunatatire, este trimisa la un cabinet oftalmologoc la uscat unde i se prescrie tratament si se recomanda debarcarea, care este efectuata imediat.

La intoarcerea in tara, d-na T.V. a luat legatura cu societatea de crewing prin care obtinuse contractul de ambarcare. Acestia au indrumat-o sa continue investigatiile, motiv pentru care d-na V.T. a trecut la examinarea prin Computer Tomograf, asumindu-si costurile si timpul de asteptare. Verdictul a fost indubitabil: vederea era afectata total si existau putine sanse de a-i reveni. Operatiunea se repeta dupa patru luni, cu aceleasi rezultate. Cu toate acestea, societatea de crewing nu ia nicio masura de a o sprijini pe victima in a accesa ajutoare / despagubiri pentru cazuri de accident la bordul nevei.

La sapte luni de la debarcare, d-na V.T. se hotaraste sa ceara sprijinul SLN. Sindicatul a luat legatura cu o firma din Bucuresti care dispune de aparatura specializata de diagnostic si tratament de ultima generatie, care a pronuntat o concluzie ferma si fara echivoc: vederea era pierduta definitiv, singura sansa de tratament ar fi fost sa se intervina chirurgical in maxim patru ore de la producerea accidentului. In aceasta situatie d-na V.T. a devenit inapta medical pentru a mai naviga iar ea, in conformitate cu Contractul ITF de care nava era acoperita, era indreptatita sa primeasca cxompensatia baneasca pentru accident de munca.

SLN a intervenit neintirziat la asigurator si astfel d-na V.T. a primit ca si compensatie suma de 103.000  USD, atit de necesara unui lucrator care privat de sansa de a mai naviga si care are in intretinere o mama bolnava si un copil-student in intretinere.

„Va multumesc din inima si nu am cuvinte sa exprim ceea ce ati insemnat pentru mine, in complicatul meu accident. Dea ceea ma rog la bunul Dumnezeu sa va dea sanatate si binecuvintare”, acesta este mesajul transmis de d-na V.T. prin intermediul unui ziar local.

Desi SLN si-a facut datoria in acest caz cum ar fi facut-o pentru orice membru al sau, sansa d-nei V.T. a stat in faptul ca a apelat la sprijinul SLN si ca nava era acoperita de un Contract ITF.

Category: Cazuri Navigatori

Search site ...

Login Form