Monday, October 22, 2018
Text Size

Inainte de Ambarcarea la Bordul Navei

Sfaturi ITF pentru contractul de munca pe mare

Cea mai buna garantie este doar semnarea unui contract de munca intocmit conform cu un contract colectiv aprobat- ITF. In caz contrar, aici avem cateva sfaturi de urmat:

  •  Nu incepe munca pe o nava fara a avea un contract scris.
  • Nu semna un contract in alb, sau  un contract care are termeni si conditii care nu sunt specificate sau cu care nu sunteti familiarizati .
  • Verificati daca contractul semnat se refera la un Contract Colectiv (CBA). Daca este asa, asigurati-va ca sunteti pe deplin constienti de termenii  acestui Contract, si  pastreaza o copie a acestuia, impreună cu contractul.
  • Asigurati-va ca durata contractului este clar specificata.

 

  • Nu semna un contract care permite modificari care trebuie aduse perioadei contractuale, la discretia exclusiva a armatorului. Orice modificare a duratei contractuale ar trebui sa fie de comun acord.
  •  Asigurati-va intotdeauna ca contractul prevede in mod clar salariul de baza platit si asigurati-va ca orele de munca de baza sunt clar definite (de exemplu 40, 44 sau 48 de ore pe saptamana). Organizatia Internationala a Muncii prevede ca timpul de lucru de baza ar trebui sa fie de maximum 48 de ore pe saptamana (208 pe luna).
  • Asigurati-va ca contractul prevede in mod clar modul in care orele suplimentare vor fi platite si la ce rata. S-ar putea sa fie o rata orar de platit pentru toate orele lucrate in plus fata de baza. Sau poate exista o suma fixa lunara pentru un numar garantat de ore suplimentare, in cazul in care rata pentru orice ore lucrate peste orele suplimentare ar trebui sa fie garantate in mod clar. Organizatia Internationala a Muncii prevede ca toate orele suplimentare ar trebui sa fie platite la un minim de 1,25 x tariful orar normal.
  • Asigurati-va ca contractul prevede in mod clar cate zile de concediu platit pe luna vei primi. Organizatia Internationala a Muncii prevede ca durata concediului nu ar trebui sa fie mai mica de 30 de zile pe an (2,5 zile pe luna calendaristica).
  • Asigurati-va ca platile pentru salarii de baza, orele suplimentare si concediu sunt indicate in mod clar si separat in contract.
  •  Nu semna un contract care permite armatorului sa retina orice parte a salariilor in timpul perioadei contractului. Tu ai dreptul la plata integrala a salariilor castigate la sfarsitul fiecarei luni calendaristice.
  •  Nu semna un contract care contine clauze care sa ateste ca sunteti responsabil pentru plata vreunei parti din cheltuielile de calatorie sau repatriere.
  •  Nu semna un contract care contine clauze care limiteaza dreptul de a te alatura, de a contacta, a te consulta cu sau a fi reprezentat de un sindicat la alegerea ta.
  •  Fiti constienti de faptul ca un contract individual de munca nu va include intotdeauna detalii ale beneficiilor suplimentare. Prin urmare, ar trebui sa incercati sa obtineti confirmarea (de preferinta sub forma unui acord scris sau drept contractual) a despagubirilor care vor fi platite in caz de:

            - Boala sau ranire in timpul perioadei contractuale

            - Moartea (suma platita la o ruda)

            - Pierderea navei

            - Pierderea de efecte personale care rezulta din pierderea navei

            - Incetarea prematura a contractului.

  • Asigurati-va ca sunt prevazute si pastreaza o copie a contractului semnat.

 Amintiti-va ... indiferent de termenii si conditiile oricarui contract semnat in mod voluntar, in cele mai multe jurisdictii, va fi considerat obligatoriu din punct de vedere juridic.

Search site ...

Login Form