Monday, December 11, 2017
Text Size
 

RETROSPECTIVA 2016

 

   Sindicatul Liber al Navigatorilor a făcut, la final de an, un bilanţ al activităţii pe 2016. În ciuda reglementărilor legale tot mai clare, la care au fost obligate să adere cât mai multe state, marinarii s-au lovit, anul acesta, de probleme diverse.

  Anul acesta au fost raportate patru cazuri de decese sau dispariţii de la bordul navelor, cu şase mai puţine decât anul trecut, dar şi 12 accidente de muncă. În schimb, dacă în 2015 au existat 20 de cazuri de navigatori români abandonaţi de armatori, anul acesta, numărul lor a crescut la 68. Prin implicarea SLN şi a Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor, au fost executate două poliţe de asigurare pentru repatrierea şi plata personalului navigant aflat în situaţia abandonului, alte trei fiind în proces de executare.

  Un lucru lăudabil este că marinarii au început să înţeleagă sprijinul pe care îl pot primi de la SLN, de altfel, singura organizaţie care se implică în situaţii de abandon sau neplată a salariilor. Astfel, de la 220 de cazuri rezolvate cu succes în 2015, anul acesta, 396 de marinari au cerut ajutorul SLN sau ITF România.
  

Read more: Retrospectiva 2016

Category: Raport Anual
 

RETROSPECTIVA 2015

 

In Romania exista:

33.000 – brevete si certificate

21.000 - navigatori in sistemul de nsiguranta navigatiei

12.000 – personal auxiliar

Din cei  21.000 – navigatori : 14.600 – navigatori activi (aceasta implica un contract la maxim 2 ani)

Exista in anul 2015 un deficit de aprox 9000 de ofiteri pe piata internationala.

Distributia celor 14.600 de navigatori este urmatoarea:

10.400 - ofiteri

  4.200 - ne brevetati

Dintre cei 10.400 de ofiteri  1.400 ocupa pozitii de Comandant sau Sef Mecanic iar restul de 9.000 de ofiteri

Read more: Retrospectiva 2015

Category: Raport Anual
 

RETROSPECTIVA 2014

 

Cateva date statistice

Exista un numar de aproximativ 31.000 de brevete si certificate de capacitate inregistrate la ANR

Dupa estimarile SLN sunt activi 11.700 de navigatori, din care:

-8350 ofiteri – cu ~120 mai putini decat in 2013;

-3350 nebrevetati – cu ~110 mai putini decat in 2013;

-4801 membri SLN.

Cum s-a realizat un mai bun grad de sindicalizare?

Prin servicii mai bune in sprijinul apararii drepturilor navigatorilor, marirea bazei de negociere a contractelor colective prin apropierea de noi armatori care sa foloseasca serviciile navigatorilor romani sub contracte SLN/ITF.

Read more: Retrospectiva 2014

Category: Raport Anual
 

RETROSPECTIVA 2012

 

Sindicatul Liber al Navigatorilor încheie anul 2012 cu un bilanţ satisfacator: 113 marinari români au fost ajutaţi să îşi rezolve problemele pentru soluţionarea cărora nicio instituţie a statului român nu le-a acordat vreun sprijin. SLN a intervenit, de asemenea, în cazul altor 132 de marinari care aveau necazuri la nave. 

În decursul anului 2012, sindicatul a recuperat drepturi băneşti în valoare de 980.000 de dolari, pentru navigatorii români.
La această oră mai sunt în curs de soluţionare 14 cazuri individuale, iar trei nave se află în atenţia SLN pentru neplata salariilor. 

Deşi intensitatea fenomenului pirateriei s-a redus, numărul atacurilor scăzând cu 50% în 2012 faţă de anul precedent, marinarii români continuă să se numere printre victime. În prezent, un marinar român de pe nava tanc Smirny se află în mâinile piraţilor somalezi. 

Read more: Retrospectiva 2012

Category: Raport Anual
 

RETROSPECTIVA 2013

 

Cateva date statistice:

Dupa estimarile SLN sunt activi 11.936 de navigatori din care

-8472 ofiteri – cu 200 mai multi decat in 2012

-3464 nebrevetati – cu 81 mai putini decat in 2012

-4750 membri SLN- cu 415 mai multi ca in anul 2012 reprezentand 40%, cu aproape 4% mai mult decat in 2012.

Tinta SLN era de 5000 de membri SLN in anul 2013, obiectiv aproape realizat.

Cum s-a realizat un mai bun grad de sindicalizre?

Prin servicii mai bune in sprijinul apararii drepturilor navigatorilor, marirea bazei de negociere a contractelor colective prin apropierea de noi armatori care sa foloseasca serviciile navigatorilor romani sub contracte SLN/ITF.

Read more: Retrospectiva 2013

Category: Raport Anual
 

RETROSPECTIVA 2011

 

  Situatia anului 2011 a fost destul de instabila in ceea ce priveste piata locurilor de munca, cu accente in jumatatea si sfarsitul anului , care au scos la iveala criza economica in care se afla shippingul mondial. Pe plan intenational au fost inreguistrate mai multe falimente ale unor companii de shipping, falimente care au afectat si pe navigatorii romani.

Cazurile navelor Grandiosa si Prince of Ocean, precum si a navelor Naftocement III si Naftocement XVI sunt relevante in acest sens.

  In 2011 s-a inregistrat si finalizarea falimentului societatii Puglia Navigation, faliment inregistrat in 2008, iar navigatorii romani care au facut demersurile prin avocatii recomandati de SLN si-au primit drepturile restante.

  Tot la acest capitol SLN are inregistrate pentru intregul an 2011 , 360 de plangeri privind salarii neplatite , 168 de plangeri privind accidentele usoare si imbolnavirile .

  S-au inregistrat in acest an 9 decese .

Read more: Retrospectiva 2011

Category: Raport Anual

Search site ...

Login Form