Saturday, February 16, 2019
Text Size

FINAL DE AN 2018

 

Anul 2018 care aproape a trecut, a fost un an altfel decat ceilalti. Un an plin de sperante care a inceput si se termina in forta pentru Sindicatul Liber al Navigatorilor.

 

In cadrul Campaniei ITF impotriva navelor substandard, luna ianuarie 2018 debuta cu repatrierea ultimilor membri ai echipajului navei Geo Star, abandonata in portul Agigea in martie 2017 si vanduta pentru recuperarea salariilor, inchiderea cu success a cazului Tanase ( accident la bord soldat cu pierderea vederii la un ochi) prin plata compensatiei pentru accident in conformitate cu contractul ITF-dupa 5 luni de la preluarea lui, negocierea contractelor colective de munca cu Asociatia Armatorilor din Norvegia (Oslo, 22-24 ianuarie 2018) , negocieri incheiate cu un plus de 2,5% la salariile navigatorilor romani.

Read more: Raport Anual 2018

Category: Raport Anual

RAPORT DE ACTIVITATE 2017

- un an plin de probleme -

In acest an, Sindicatul Liber al Navigatorilor a avut parte de foarte multe provocari, situatii critice, probleme reale cu care s-au confruntat putinii navigatori membri de sindicat, foarte multi nemembri si probleme care au vizat intreaga categorie socio-profesionala.

Datorita contractelor de munca negociate de SLN si ITF , problemele membrilor de sindicat au putut fi usor rezolvate in favoarea lor. Foarte multe probleme grave vizand accidente de munca, salarii neplatite cu lunile, abandonarea navigatorilor, imbolnaviri si altele au abundat in mesaje pe toate caile catre SLN, numarul de cazuri inregistrate au stabilit un record nedorit in anul 2017. Nu ne propunem sa dezbatem sau sa detaliem cazurile si nici sa incercam sa gasim cauzele acestor situatii in acest articol, ci mai degraba sa aratam ce a fost important ca activitate generala a Sindicatului Liber al Navigatorilor in anul care acum se incheie.

- Anul 2017 a debutat cu demersurile facute pentru navigatorii romani abandonati in Malaezia pe nava “Newlead Victoria” si numeroasele cazuri de neplata si repatriere inregistrate de navigatorii romani de pe navele platformelor Promar , cazuri aduse la cunostiinta tuturor forurilor internationale. In total erau neplati peste 600.000 Euro, zeci de navigatori aflati la bordul navelor, asteptand plata si repatrierea. Intr-un efort comun international bazat pe actiunile SLN, s-au initiat masuri specifice care au dus – acum cand apare acest articol – la rezolvarea in proportie mare a acestor cazuri.

Read more: Retrospectiva 2017

Category: Raport Anual
 

RETROSPECTIVA 2016

 

   Sindicatul Liber al Navigatorilor a făcut, la final de an, un bilanţ al activităţii pe 2016. În ciuda reglementărilor legale tot mai clare, la care au fost obligate să adere cât mai multe state, marinarii s-au lovit, anul acesta, de probleme diverse.

  Anul acesta au fost raportate patru cazuri de decese sau dispariţii de la bordul navelor, cu şase mai puţine decât anul trecut, dar şi 12 accidente de muncă. În schimb, dacă în 2015 au existat 20 de cazuri de navigatori români abandonaţi de armatori, anul acesta, numărul lor a crescut la 68. Prin implicarea SLN şi a Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor, au fost executate două poliţe de asigurare pentru repatrierea şi plata personalului navigant aflat în situaţia abandonului, alte trei fiind în proces de executare.

  Un lucru lăudabil este că marinarii au început să înţeleagă sprijinul pe care îl pot primi de la SLN, de altfel, singura organizaţie care se implică în situaţii de abandon sau neplată a salariilor. Astfel, de la 220 de cazuri rezolvate cu succes în 2015, anul acesta, 396 de marinari au cerut ajutorul SLN sau ITF România.
  

Read more: Retrospectiva 2016

Category: Raport Anual
 

RETROSPECTIVA 2014

 

Cateva date statistice

Exista un numar de aproximativ 31.000 de brevete si certificate de capacitate inregistrate la ANR

Dupa estimarile SLN sunt activi 11.700 de navigatori, din care:

-8350 ofiteri – cu ~120 mai putini decat in 2013;

-3350 nebrevetati – cu ~110 mai putini decat in 2013;

-4801 membri SLN.

Cum s-a realizat un mai bun grad de sindicalizare?

Prin servicii mai bune in sprijinul apararii drepturilor navigatorilor, marirea bazei de negociere a contractelor colective prin apropierea de noi armatori care sa foloseasca serviciile navigatorilor romani sub contracte SLN/ITF.

Read more: Retrospectiva 2014

Category: Raport Anual
 

RETROSPECTIVA 2015

 

In Romania exista:

33.000 – brevete si certificate

21.000 - navigatori in sistemul de nsiguranta navigatiei

12.000 – personal auxiliar

Din cei  21.000 – navigatori : 14.600 – navigatori activi (aceasta implica un contract la maxim 2 ani)

Exista in anul 2015 un deficit de aprox 9000 de ofiteri pe piata internationala.

Distributia celor 14.600 de navigatori este urmatoarea:

10.400 - ofiteri

  4.200 - ne brevetati

Dintre cei 10.400 de ofiteri  1.400 ocupa pozitii de Comandant sau Sef Mecanic iar restul de 9.000 de ofiteri

Read more: Retrospectiva 2015

Category: Raport Anual
 

RETROSPECTIVA 2013

 

Cateva date statistice:

Dupa estimarile SLN sunt activi 11.936 de navigatori din care

-8472 ofiteri – cu 200 mai multi decat in 2012

-3464 nebrevetati – cu 81 mai putini decat in 2012

-4750 membri SLN- cu 415 mai multi ca in anul 2012 reprezentand 40%, cu aproape 4% mai mult decat in 2012.

Tinta SLN era de 5000 de membri SLN in anul 2013, obiectiv aproape realizat.

Cum s-a realizat un mai bun grad de sindicalizre?

Prin servicii mai bune in sprijinul apararii drepturilor navigatorilor, marirea bazei de negociere a contractelor colective prin apropierea de noi armatori care sa foloseasca serviciile navigatorilor romani sub contracte SLN/ITF.

Read more: Retrospectiva 2013

Category: Raport Anual

Page 1 of 2

Search site ...

Login Form