Monday, August 20, 2018
Text Size
 

RETROSPECTIVA 2014

 

Cateva date statistice

Exista un numar de aproximativ 31.000 de brevete si certificate de capacitate inregistrate la ANR

Dupa estimarile SLN sunt activi 11.700 de navigatori, din care:

-8350 ofiteri – cu ~120 mai putini decat in 2013;

-3350 nebrevetati – cu ~110 mai putini decat in 2013;

-4801 membri SLN.

Cum s-a realizat un mai bun grad de sindicalizare?

Prin servicii mai bune in sprijinul apararii drepturilor navigatorilor, marirea bazei de negociere a contractelor colective prin apropierea de noi armatori care sa foloseasca serviciile navigatorilor romani sub contracte SLN/ITF.

Mai sunt cateva categorii de navigatori si anume:

-cei care au un contract la 2 ani – aproximativ 3000-4000 de ofiteri si 1000 de nebrevetati ;

-cei care lucreaza  ca personal auxiliar pe nave ro-ro si pasagere cu un numar estimat de 12.000 si 15.000 de persoane.

Nave in lichidare 2014

11 nave cu 75 de navigatori au fost total rezolvate, echipajele ajungand acasa cu banii platiti la zi,

Nave retinute de pirati cu navigatori romani

Nici una

Un navigator roman retinut de piratii din estul Africii dar eliberat dupa 3 saptamani cu starea de sanatate buna.

Nave straine abandonate in portul Constanta

Nikolay Meshkov

Salarii recuperate de SLN / Inspectoratul ITF

~1,750.000 usd din care:

~230,000 usd pentru navigatori romani

~1,520,000 usd pentru navigatori straini

Cazuri de neplata

123 de navigatori au cerut ajutorul SLN individual ;

18 nave cu echipaje total sau partial armate cu navigatori romani;

Accidente si imbolnaviri

9  cazuri

Decese / disparitii

3 cazuri

Altele

S-a implementat ITF Mexico City Policy – un standard echivalent pentru toate sindicatele navigatorilor afiliate ITF .

Proiecte avute in vedere pentru anul 2015

S-au implementat pachete de servicii privind cardul de membru, informarea digitala, buletine periodice, publicatii SLN pentru navigatori si procesul va continua si pentru anul 2015

S-au incheiat si revizuit anumite parteneriate intre sindicatele reprezentative din tarile armatorilor si cele din tarile fortei de munca, iar aceasta actiune va continua, crescand efectiv standardul de reprezentare a navigatorilor, a gradului de sindicalizare a navigatorilor si o conlucrare eficienta intre organizatiile reprezentative.

Se va organiza inspectii in cadrul campaniilor ITF regionale

SLN va milita pentru implementarea directivelor europene privind standardele de munca la bordul navelor precum si pentru ratificarea MLC 2006.

Continuarea implementarii ITF Mexico City policy de catre SLN dar si implementarea conventiei MLC 2006 in legislatia nationala

Marirea numarului membrilor de sindicat prin oferirea conditiilor corecte de munca si viata a navigatorilor sub contracte SLN

 

 

Category: Raport Anual

Search site ...

Login Form