• O privire de ansamblu

    1. Înființarea organizației
    •    La  26 decembrie 1989 -în urma adunării spontane a navigatorilor din Portul Constanța a luat ființa sindicatul care apoi s-a înregistrat cu personalitate juridică ca primul sindicat din Constanța, cu Hotărârea Judecătorească nr. 1 din ianuarie 1990.

    Read more: O privire de ansamblu

  • De ce MEMBRU SINDICAT ?

    Introducere

    Un sindicat este o organizatie a lucratorilor, infiintat  pentru a proteja drepturile și pentru a promova interesele membrilor sai in ceea ce priveste salariile, ,beneficiile si  conditiile de munca si viata.

    Read more: De ce MEMBRU SINDICAT ?

  • Drepturi si beneficii pentru

    informatii importante pentru:

    -membri S.L.N. CARE AU COMPLETAT “CERERE ADERARE“
    -navigatorii care naviga pe nave acoperite de contracte S.L.N. DAR NU AU COMPLETAT “CERERE ADERARE”

    Read more: Drepturi si beneficii

ÎNȘELĂTORII CARE POT FI EVITATE DE NAVIGATORI 
Suntem deja în "sezonul țepelor" din sectorul de plasare de forță de muncă. De la începutul anului s-au semnalat doar la noi 5 cazuri de navigatori înșelați cu sume frumușele, dar oare câte or fi în total? 
Cazurile tipice de înșelătorie parcă sunt trase la indigo. 

Un navigator a contactat direct o companie de shipping găsită pe net, aparent în regulă, nave, activitate, numai că respectivul contact nu era de la acea companie ci de la un escroc care știa bine ce face. Alt navigator a contactat un alt escroc la un târg de joburi din București. Altul a primit pe facebook o reclamă de la o firmă angajatoare de personal navigant din Africa de Sud și tot așa. 
În toate cazurile a urmat un draft de contract de angajare cu un salariu aproape dublu față de ceea ce primise respectivul până în acel moment, câteva schimburi de informații și copii de documente trimise pentru aprobare, apoi înștiințarea că a fost acceptat și îi trebuie o viză de lucru care costă ceva, dar banii vor fi restituiți imediat ce va ajunge la navă fără probleme, de regulă o sumă cuprinsă între 500 și 1000 de euro . Apoi veșnica trimitere a vizei către navigator, transport care costă și el între 300 si 500 euro, apoi vine la pachet o procesare de documente și o garanție depusă într-un cont special care va fi returnată la terminarea contractului și, de aici, deja ajunși la o sumă considerabilă, vine în sfarșit un contract de muncă (fake) indicând o navă care poate fi din nou reală ca nume, apoi alte sume de bani pentru reînnoirea vizei, taxe de protecție sau cine știe ce alte invenții, ducând în cele din urmă la o gaură considerabilă în bugetul personal, pierdere de timp, câteodată și mai rău, un început de depresie din care se iese destul de greu. 
Acum nici nu este de mirare că oamenii se păcălesc pe fondul unor postări și laude în diferite medii on-line ale câtorva care bravează spunând că salariile platite pe un contract încheiat direct cu o companie externă sunt considerabil mai mari decât cele obținute prin agențiile de crewing din România sau din altă parte (ceea ce poate fi adevărat până la o anumită limită). 
Ce trebuie știut? 
1. Plecarea printr-o agenție de crewing autorizată de ANR care face obiectul OUG 50/2022 conferă navigatorului o garanție în plus că locul de muncă este real, contractul de muncă este unul standard în piață și implementează toate cerințele negociate de organizațiile navigatorilor afiliate ITF, cerințe care corespund unui standard/plus a drepturilor navigatorilor pe piața de forță de muncă internațională. 
2. Indiferent de navă, pavilion, companie sau loc de muncă oferit, este interzisă și pedepsită de lege orice solicitare de onorarii sau cheltuieli navigatorilor, direct sau indirect, în totalitate sau în parte, taxe și comisioane pentru cheltuieli de procesare sau obținere de documente de muncă, de vize, de documente suplimentare emise de statul de pavilion, pentru recrutarea, plasarea sau obținerea unui loc de muncă, documente de călătorie (bilet de avion), cu excepția pașaportului și a carnetului de marinar național. 
3. Transmiterea unor date personale către necunoscuți, persoane de rea credință, escroci, teroriști, poate însemna un pericol de furt de identitate, de efectuarea unor acte ilegale în numele tău și astfel de a intra în probleme nedorite, câteodată foarte grave. 
Ce trebuie făcut ? 
1.Cel mai simplu este să aplicăm pentru un loc de muncă sigur printr-o agenție autorizată conform OUG 50/2022 de către ANR. 
2.În cazul în care aplicăm totuși direct la o companie de navigație, trebuie să avem anumite elemente de siguranță în transmiterea unor date personale către “acele entitati” în sensul în care să putem verifica dacă persoana de la capatul celălalt este acea persoană reală și reprezintă compania. Aici putem apela la navigatori pe care ii cunoaștem personal (și nu din mediul on-line), care lucrează sau au lucrat la compania respectivă. 
3.Daca ni se solicită orice lucru înafară de copii ale documentelor normale cerute pentru întocmirea contractului de muncă să încetăm imediat orice comunicare cu acele entități
4.Să nu transmitem niciodată documentele în original nimănui
5.Înainte de semnarea unui contract de muncă să îl citim și să îl înțelegem bine, să știm ceea ce semnăm, contractul individual de muncă să includă obligatoriu contractul colectiv de muncă semnat de companie cu o organizație a navigatorilor afiliată ITF (se poate verifica pe www.seafares.org) sau în cazul în care nu există, să includă contractul colectiv de muncă ”International IBF CBA” (se poate accesa pe www.sln.org.ro
6.Să facem parte din organizatii afiliate ITF și ETF din Europa și apoi să solicităm experiența profesioniștilor din acele sindicate ori de câte ori întâmpinăm o problemă legată de locul de muncă. Baza de date ITF este reală și este apărată împotriva hackerilor. Aceasta conține date despre toate navele active din sectorul maritim, date despre propietari, operatori sau manageri cât și datele a peste 80% a adevăraților propietari ai navelor, propietari care stau în spatele unor companii înregistrate în țări care oferă pavilioane de complezență. Aceste date pot fi accesate numai de sindicatele afilate ITF și de inspectorii ITF. 
7. Să ne asigurăm că identificam persoanele cu care luăm legătura de la capatul celălalt al ”firului” pe care ar trebui obligatoriu să le cunoaștem.
În speranța de mai bine pentru toți navigatorii în aceste timpuri tulburi 
Bun cart înainte și o angajare sigură !