• O privire de ansamblu

    1. Înființarea organizației
    •    La  26 decembrie 1989 -în urma adunării spontane a navigatorilor din Portul Constanța a luat ființa sindicatul care apoi s-a înregistrat cu personalitate juridică ca primul sindicat din Constanța, cu Hotărârea Judecătorească nr. 1 din ianuarie 1990.

    Read more: O privire de ansamblu

  • De ce MEMBRU SINDICAT ?

    Introducere

    Un sindicat este o organizatie a lucratorilor, infiintat  pentru a proteja drepturile și pentru a promova interesele membrilor sai in ceea ce priveste salariile, ,beneficiile si  conditiile de munca si viata.

    Read more: De ce MEMBRU SINDICAT ?

  • Drepturi si beneficii pentru

    informatii importante pentru:

    -membri S.L.N. CARE AU COMPLETAT “CERERE ADERARE“
    -navigatorii care naviga pe nave acoperite de contracte S.L.N. DAR NU AU COMPLETAT “CERERE ADERARE”

    Read more: Drepturi si beneficii

În atenția tinerilor navigatori și nu numai !
Sunt o serie de zvonuri, știri false, care sunt lansate pe diferite canale de informare în această perioadă tulbure a lumii în care trăim. Cert este că pe fondul a mai multor întamplări tragice de la bordul navelor din ultima vreme care au implicat inclusiv navigatori români,

pe fondul unei lipse de experiență a tinerilor navigatori, cumulată cu unele abuzuri întamplate la bord, există un trend de îngrijorare a familiilor pentru copiii lor care pleacă pe mare.
Putem însă afirma cu tărie că industria maritimă, deși este o industrie specială care pune accent pe toată practica și cunoștințele acumulate de navigatori, o industrie cu un nivel de periculozitate crescut a locurilor de muncă, cu greutăți și încercări care duc rezistența fizică și psihică a navigatorilor spre limită, totuși este o industrie care este bine reglementată din punct de vedere al condițiilor de muncă și viață și aproximativ bine controlată în ceea ce privește respectarea acestor condiții de la bord. 
Așadar, tinerii navigatori trebuie să fie conștienți că drumul pe care pleacă în această carieră nu este ușor, nu poate fi considerat o aventură, nu poți gândi că poți fi un teribilist, nici nu poti deveni specialist fără a avea o practică adecvată de lucru pe navă. 
Transportul maritim (având la bază la modul simplist lucrul de calitate efectuat de fiecare navigator pe funcția sa pe o navă bună din punct de vedere tehnic), este cumva supervizat de o armată mult mai mare de oameni din spatele acestei industrii. Aici amintim, fără a îi enumera pe toți și într-o ordine aleatorie, personalul armatorilor, operatorilor, agenților navelor, agenților de port, charterilor, asigurătorilor, autorităților de port, operatorilor portuari, supraveghetorilor de trafic, birourilor de personal / crewing, sindicatelor, organizațiilor de bunăstare, a doctorilor, a școlilor și centrelor de perfecționare, a reprezentanților guvernelor statelor de pavilion și a statelor de naționalitate, etc. dar cel mai important probabil, al familiilor fiecărui navigator. 
Astăzi punem accent pe această categorie foarte importantă pentru noi toți, familia. 
Nu de puține ori, prin grija familiilor și informațiilor furnizate către familii, problemele navigatorilor au fost rezolvate înainte de a se agrava, de a se acutiza. Apoi acasă, fiecare vrea să îi aibă pe cei dragi liniștiți, fără griji și cu un confort psihic așa cum și-l dorește fiecare. Pentru aceasta , plecările în voiaj, cu toate activitățile pe care le presupune această activitate, trebuie să nu excludă o bună informare a familiei despre condițiile de muncă (copie a contractului de muncă), nava pe care lucrezi și compania căreia îi aparține nava, societatea de crewing care te-a plasat, perioada de voiaj și pe cât posibil rutele de navigație care vor fi efectuate, posibilitatea de a avea un contact regulat cu familia și o protecție adecvată a unei organizații europene a navigatorilor afiliată ITF. 
Înaintea semnării contractului trebuie să te consulți cu un reprezentant al organizației cu privire la condițiile de angajare, să ai o instruire teoretică minimală a ceea ce trebuie să faci și ceea ce nu trebuie să faci la bordul navei, să cunoști o persoană de contact cu care să poți să te sfătuiești imediat în cazul în care la bord constați că lucrurile nu merg tocmai bine din punctul tău de vedere. 
Cu speranța că aceste sfaturi reprezintă un pas în plus pentru munca, siguranța la bord și liniștea familiei tale, îți dorim bun cart înainte !